18 november 2011

"Mijn CONGO"

Hallo allemaal,

Vandaag werden we verrast door de vertellingen van Marie - Rose Mayele. (Georganiseerd door de bibliotheek van Anderlecht.)
Ze had ook een fotografe meegebracht.
Marie - Rose heeft leuke verhalen (Congolese sprookjes) verteld. Ook heeft ze veel over zichzelf verteld en we mochten ons dan ook zelf eens voorstellen. Tijdens het verhaal van de 'slechte' koning heeft Mehmet een prachtige tekening gemaakt op het bord over het verhaal.

 Je kan deze tekening bewonderen en probeer er dan eens je eigen verhaal van te maken. :-) Wees creatief.


We vonden het heel plezant! We waren erg geïnteresseerd in de verhalen. Marie - Rose kan heel mooi vertellen. Ze heeft ons zelfs enkele woordjes geleerd uit haar land.






We hebben afgesloten met een leuk liedje:
De koning Olifant
Ik ben de Koning Olifant
De Koning Oli - Wat?
Ik ben de Koning Olifant
Hoor, ik ben op pad

Boem boem boem boem - boem boem boem

Ik ben een vriend, de Kaketoe
Hij krabt me alom, weet je hoe?
Als er stof of muggen zijn, of het is te warm
krabt hij in mijn nek, krab krab krab krab
Krabt hij aan mijn schouders, krab krab krab krab
Krabt hij op mijn rug, krab krab krab krab krab
Maar maak ik 't te bont
dan bij hij mij net als een hond


Tot de volgende keer!

Vele groetjes van ons allemaal!

3 opmerkingen:

  1. Ik vond het een zeer leuke aanbod. De tekening van het verhaal op het bord was dan de kerst op de taart :o)

    Directeur

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vond het echt heel leuk juf lise, MEHMET AKIF TEKIN

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dag juf lise je bent heel lief ik vindt dat de fotos heel mooi zijn


    groetjes betul

    BeantwoordenVerwijderen